Kamis, 26 November 2015

2 daripada peluh Cara Terbaik Stop ketiak secara semula jadi - Ini adalah Bagaimana untuk Pukul peluh yang Diri

2 daripada peluh Cara Terbaik Stop ketiak secara semula jadi - Ini adalah Bagaimana untuk Pukul peluh yang Diri

Berjuta-juta orang ingin tahu bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak kerana ini adalah satu keadaan yang sangat memalukan untuk menangani. Perkara yang paling penting untuk mengetahui untuk menghentikan masalah ini adalah untuk mencari punca ot berpeluh yang berlebihan.

Punca yang paling biasa untuk peluh berlebihan yang kebanyakan orang mengalami adalah keadaan yang dikenali sebagai hiperhidrosis. Beberapa masalah kesihatan seperti menopaus, artritis, dan gangguan kebimbangan adalah punca lazim peluh yang berlebihan juga.

Antiperspirants biasanya garis pertahanan pertama untuk mencuba dan mengawal masalah ini. Walau bagaimanapun, kebanyakan orang lebih berminat dalam menghentikan peluh berlebihan mereka yang berkaitan dengan baik.

Dua daripada rawatan yang terbaik yang anda boleh gunakan untuk menghentikan peluh ketiak termasuk cuka epal dan baking soda. Rawatan ini bertujuan untuk keadaan kulit anda berpeluh kurang. Selain itu, rawatan ini bertujuan untuk memberi kesan jangka panjang dengan menyembuhkan peluh berlebihan anda dari masa ke masa.

Pada waktu malam di depan anda pergi tidur anda perlu memohon cuka epal ke kawasan ketiak anda. Jika anda mempunyai rambut ketiak anda perlu mengurangkan mereka pendek. Sebaik sahaja anda memohon cuka epal biarkan ia kering sehingga dapat menepukan liang peluh ketiak anda.

Ini akan melakukan beberapa perkara seperti menghapuskan bakteria yang menyebabkan bau dan menyediakan anda dengan kesan pengeringan. Terima kasih kepada sifat-sifat astringen dijumpai di dalam cuka epal, ia akan merapikan ketiakmu kekal kering dan peluh kurang.

Anda kemudiannya akan bangun pada waktu pagi dan basuh cuka epal off dari bawah ketiak anda. Cuka sepatutnya diserap ke dalam kulit anda lebih malam, yang akan menyediakan anda dengan perlindungan yang anda perlukan untuk kekal kering sepanjang hari.

Rawatan yang terbaik seterusnya untuk menghentikan peluh ketiak adalah baking soda. Peluh yang dihasilkan oleh badan adalah asid, sementara itu baking soda adalah alkali.

Setelah alkali dari baking soda bersentuhan dengan asid dari berpeluh anda, ia akan membentuk gas. Gas ini mewakili penyejatan peluh anda. Anda akan perlu untuk membuat pes tebal dengan mencampurkan jumlah yang baik baking soda dengan air.

Pastikan ketiak anda adalah bersih dan dicukur sebelum anda memohon paste. Setelah pes telah digunakan anda meninggalkan ia selama kira-kira 30 minit. Setelah anda selesai hanya mencucinya dengan air.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar