Kamis, 26 November 2015

Merawat Batu Buah Pinggang Sememangnya, Dengan Diet dan Homeopati - Bahagian Satu - Pencegahan

Merawat Batu Buah Pinggang Sememangnya, Dengan Diet dan Homeopati - Bahagian Satu - Pencegahan

Merawat batu karang biasanya sama ada dengan rawatan laser atau pembedahan. Kedua-dua langkah-langkah ini adalah sangat invasif dan kedua-duanya tidak menangani isu tersebut.

Batu karang adalah massa keras dicipta dalam buah pinggang. Apabila badan anda cuba untuk menghapuskan mereka, anda boleh mengalami kesakitan, sakit yang begitu buruk anda mendapatkan bantuan perubatan dengan segera.

Dengan mengetahui apa puncanya ialah, anda boleh mengelakkan batu-batu ini terbentuk.

Banyak makanan tambahan pemakanan, terutamanya tetapi tidak secara eksklusif yang murah, adalah sintetik dan secara berasingan. Apakah ini bermakna?

Sintetik bermakna ia telah dibuat di dalam makmal. Jadi ia bukan satu makanan semula jadi atau sebenar.

Nutrien terpencil adalah tiruan. Alam tidak membuat nutrien terpencil, kerana masing-masing bersama bergantung kepada lain-lain lagi. Contohnya kalsium memerlukan fosforus, magnesium, natrium, kalium, vitamin A dan cahaya matahari semula jadi sekurang-kurangnya, yang akan digunakan sepenuhnya.

Semua nutrien anda perlu datang dalam bentuk makanan semula jadi. Masalahnya ialah bahawa kaedah pertanian moden menghasilkan kuantiti dan bukannya kualiti. Jadi, walaupun diet anda adalah sangat sihat (dan kebanyakan orang tidak), anda mungkin masih perlu untuk menambah diet anda untuk badan yang sihat.

Dengan mengambil nutrien sintetik dan terpencil, bukan sahaja mereka tidak diserap, jadi boleh dikeluarkan (yang terbaik), ia boleh menyebabkan bahaya gantung di bahagian badan anda di mana mereka tidak bertujuan untuk menjadi (paling teruk).

Bergantung kepada makanan tambahan dan bagaimana kerap anda mengambilnya, akan membuat keputusan mengenai apa kes yang teruk mungkin.

Badan anda secara semula jadi cuba untuk melepaskannya daripada suplemen ini, dengan cara yang terbaik ia boleh. Mewujudkan batu karang adalah salah satu cara.

Mencegah berulangnya batu karang adalah berkesan ditangani dengan mengambil hanya kilang makanan tambahan berasaskan. Ini adalah makanan, begitu juga dalam keseimbangan sempurna dan semula jadi. Orang-orang yang terbaik, makanan super, adalah alga hijau biru, terutamanya Aphanizomenon Flos Aquae.

Menyemak bahan-bahan pada label makanan tambahan anda. Jika galian, vitamin atau nutrien yang disenaraikan, maka ia telah kemungkinan besar, telah dicipta secara buatan. Jika tumbuhan disenaraikan, maka ia akan mudah diserap.

Kalsium makanan tambahan adalah dianggap sebagai punca banyak, jika tidak paling, batu karang, oleh industri kesihatan semula jadi.

Makanan lain yang boleh menyebabkan batu karang adalah tenusu, vitamin C dan D tambahan semula (tiruan), protein haiwan yang tinggi dan makanan diproses. Semua ini menjadikan pH badan anda terlalu asid. Dengan meningkatkan kealkalian (diet tinggi berasaskan tumbuhan) dalam bentuk banyak buah-buahan segar, sayur-sayuran, kacang dan benih dan makanan tambahan super, anda paling mungkin untuk mengelakkan masalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar